Exposició sobre les Festes del Foc dels Pirineus

Recull la diversitat de tradicions dels diferents pobles fallaires

Amb motiu del primer aniversari de la declaració per part de la UNESCO de les festes de foc dels Pirineus com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat, la Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus de la Universitat de Lleida (UdL) inaugura el dia 1 de desembre una exposició que recull la diversitat de tradicions (falles, haros i brandons) entorn les festes del foc que anualment se celebren al solstici d'estiu a seixanta-tres pobles fallaires d’Andorra, Aragó, Catalunya i França.

Aquesta és la primera acció de la Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus, que compta amb el suport del Departament de Cultura, l'Institut d'Estudis Ilerdens, i l'Insitut per al Desenvolupament de l'Alt Pirineu i Aran (IDAPA). En el marc de la inauguració de l'exposició tindrà lloc la presentació d'aquest nou projecte de càtedra de la UdL.