Les maletes educatives de PirosLife, a prova d’adults

Sofia Isus, directora de la Càtedra, va presentar en una ponència l’objectiu del material didàctic adreçat als infants com a futurs gestors de la biodiversitat

Descarregar Pdf

El públic assistent a la Jornada Tècnica PirosLife. Os i Sector Primari, celebrada a Barcelona a la seu del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, va poder testejar les maletes educatives destinades a donar a conèixer l’os bru i el seu entorn als infants de les escoles pirinenques.

Així, tècnics i directors del projecte PirosLife van gaudir de l’experiència de conèixer el plantígrad i el seu hàbitat amb els cinc sentits a través dels jocs i les activitats que reuneixen les maletes educatives, que van ser presentades per Sofia Isus, responsable del PirosLife Educatiu, i directora de la Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus de la Universitat de Lleida.

Segons la directora, l’objectiu de les maletes educatives és “apropar la realitat i reflexionar amb els nens i nenes sobre el que està passant en la seva realitat social”. En aquest sentit, Isus va apel·lar a una major participació en l’elaboració dels materials didàctics de les maletes educatives, per tal de tenir una representació més àmplia de l’entorn pirinenc, i així, poder crear una consciència més global de l’entorn als alumnes, els quals esdevindran els futurs gestors d’aquesta espècie, de la sostenibilitat i del medi natural.

Sofia Isus també va manifestar la voluntat de la Càtedra de desenvolupar aquest projecte per arribar a totes les poblacions catalanes i, la realitat que la iniciativa educativa PirosLife és una de les accions que més èxit ha tingut del projecte Life.

La jornada també va comptar amb la participació de membres del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, tècnics del projecte, membres de la Fundación Oso Pardo, i amb la intervenció de la responsable de xarxes del projecte europeu PirosLife, Marcel·la Andreu.